Ambulans-Akuten-HIA

Då ska vi se efter lite smärta i övre delen av bröstet uppe vid halsen, ambulans tillkallades efter ett samtal till 1177
och akuten intogs 21:50 sen tog det lite tid och 2 blod stick senare och en läkar koll fick jag 01:30 komma upp till HIA -hjärtavdelning sen kopplades telimitri och lite frågor så 02:15 fick jag äntligen krypa ner.
 
sen drog de upp mig kl 08 för ultraljud på hjärtat vilket visade ungefär det jag misstänkte och levern har växt ut mot vänster sida så den är större än innan.
sen fick jag frukost och sambon kom på besök med sushi :)
 
och sen fick vi åka på pacemaker kontroll och den såg fin ut 2,5 år kvar :D
 
sen vilade jag lite, och sen lite mer blodsugning helt blå nu 4 gånger stack de och sista gången fick de in något som kunde sitta kvar.
sen var det bara att svälja ner 1 liter kontrast lösning vilket inte var det godaste jag druckit men det gick lite bättre när svärmor kom på besök :)
 
sen var det iväg på skikt röntgen och det gick väl sådär lite panik men vad förväntar man sig i en konservburk ;)
 
sen ätit och fikat och nu sitter jag i allrummet och surfar..
 
blir kvar här denna veckan iallafall..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback