Fredags snacks by Berit :)

Jag har en go vän och nästan släkting ;)
som för ett tag sedan la in en bild på facebook med ett tufft tips på fredags mys
Hennes text löd såhär
Färsk sparris och mördeg..
sparrisen hade jag i ugnen en stund så den fick gotta till sig lite...sen slisade jag upp mördegen och virade runt sparrisen penslade med ägg och strödde på grovsalt sen in i ugnen..fick lite mördeg över som jag slisade upp i rutor och lade på skinka och bedbar baconost och formade små knyten som jag penslade med ägg och grovt salt på..sen bakades i ugnen i 10 min attans så gott dettta blev då.

Jag lånade även bilden av Berit
 
och självklart ska jag testa dessa snacksen snart men kanske byter jag baconosten till räkost vi får se :)
 
Tack igen Berit för ett utmärkt fredags mys
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback