Varför handlar vi inget gott?

Ofta när vi handlar blir det samma saker som tex mjölk,fil pålägg,färs.bröd,soppåsar,potatis mm
varför kan vi inte komma på något lite roligare att handla jag tänker mest på tillbehör till middagen idag blir det karre och ris igår var det kött och mathavre i förrgår var det karre och pommes jag kräker snart på all tråkig mat jag skulle gärna vilja handla lite mer varierat kanske lite räkost, special pommes, vitlöksbörd och jag vill gärna tillaga en färsk kyckling i ugnen med kokt potatis och god kycklingsås eller varför inte köpa ett par grillade revben och servera till lite ugns rostad potatis eller ja varför inte bakpotatis med röra eller någon god hemgjord gratäng? åhh jag blir galen och matvägrar snart :(
 
Självklart behöver det inte vara en massa förändring men gärna lite, jag menar vi äter kött minst 3 gånger i veckan färs 2 gånger var av en gång är det lasagne och sen kycklingfile jag vill gärna få lite ombyte i den tråkiga matlistan..
 
 
Slut gnällt ;)
 
Kramar
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback