Smärta

Att ha smärta är inte kul och som ni vet har jag ju ätit smärtstillande tabletter varje dag för att klara av dagarna sedan i slutet av april nu har jag fått ny smärtstillande då de jag åt tidigare (citodon och tramadol samt alvedon) inte tog hela den hemska smärtan längre (har ju ett konstant smärt tryck över högersida av nedre magen vilket är lever förstorigen som ger) nu har jag kört dessa nya pillerna morfintabletter i 2 dagar inne på min tredje dag nu och de hjälper mycket bättre och de är 12h tabletter så endast behövs morgon och kväll men så bra var det inte första dagen släppte de igenom smärta efter ca 9h helt deprimerad var jag över att smärtan inte höll sig borta de 12 h som tabletten ska verka :( lika dant var det andra dagen åter igen efter 9 h ca började smärtan komma igen tod då två panodil det tog den översta toppen men smärtan fanns ändå där i bakgrunden och inatt fick jag ta 2 panodil till för att pillret slutat verka vid 06:30 då är det ändå 3,5 h kvar så nu på morgonen fick jag öka dosen enligt läkarens ordinering så nu hoppas jag att de håller hela 12h :/ för den smärtan jag får när smärtlindringen släpper är inte den mildaste vill jag lova :'( hoppas bara levern går tillbaka till ursprungs storlek när hjärtoperarionen är gjord annars får vi en lever transplantation på halsen också lagom till jul och nyår ;)
the blue pills



Kommentarer
Monica L säger:

Smärta är det jobbigaste i ens sjukdom! Den finns men den syns inte. De värsta är allas komentarer - Du som ser så pigg ut kan väl inte vara såå sjuk.
Styrke kramar Cilla.

2013-08-18 | 07:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback