Paket och recept :)

Det är lite tråkigt att inte fler kolla min blogg då jag bara har en följare men ja man måste ju börja någonstans och kanske det finns fler som följer men inte vill visa det..
Jag försöker dock hålla koll på hur många som är inne och sneglar och den 5 januari var det totalt 128 personer och det är än sålänge rekord hoppas kunna slå det såklart.
 
Idag är näsan täppt och rinnig om vart annat snutit mig redan 10 gånger på 1h.
Sitter här hemma vid stora datorn och ska visa lite mat bilder samt att jag väntar på att snälla mamsen ska komma med mitt paket från USAGODIS
Deras leverans är så himla snabb man kan inte klaga iallafall beställde i tisdags eftermiddag och i morse fick jag sms om att det fanns på ICA Maxi.

Jag visar såklart innehåller i min låda senare idag :)
 
Nu blir det lite goa matbilder och lite text till dom troligen..
 
Först ut är de goda AssKickin' chipotle popcornen från usagodis
goda salta/söta micro popcorn och kanske lite starka
 
Här har vi en god trerätters middag som avnjöts hos svärföräldrarna förra hösten, det skulle blivit kräftor men eftersom jag precis hade varit sjuk så var det inte så intressant så det blev istället
 
Förrätt: Västerbotten ost paj så himla underbart god
Varmrätt: Grillad kött bit med pommes och kall sås
Efterrätt: Karamelliserad äppelpaj med vanilj visp
 
 
 
Sen har jag gjort hemgjorda chili cheese eftersom att det är en grymt stor svaghet hos mig (chili cheese)
 
 
Receptet på dessa godingar
 
2 dl finriven hushållsost
4 skivor plastad, cheddarost (de man lägger på hamburgare)
60 gram philadelfiaost
3 msk finhackad(eller så mycket du känner passar dej), grön, inlagd jalapeño
½ krm salt

Äggsmeten : 

1 dl vetemjöl
1½ dl mjölk (kan bytas mot soda eller lättöl) 
1 ägg
1 krm salt

Panering :

Vetemjöl

Äggsmet

Panko (ett asiatiskt ströbröd finns bl.a. på Ica)

Gör såhär

Riv ostarna(cheddar osten kan man dela riktigt fint med kniv) blanda ner dom tillsammans med philadelfiaosten häll i fin hackad jalapeño/chili, blanda ordentligt med en gaffel, salta,rulla nu till bollar, rulla bollarna i vetemjöl,doppa i äggsmeten och sen i panko se till så hela bollen är täckt med panko annars sipprar osten ut när bollen blir varm.

Fritera i fritös eller i en panna med hög kant ca 40 sekunder eller tills bollarna fått en fin gyllenbrun färg.

Bollarna behöver friteras på hög värme så var ordentligt försiktiga och barn fritera inte utan föräldrar.

 

Smaklig snacktime

 
 
 
 
Kommentarer
Big SIS ❤ säger:

Dessa kan du bjuda på när det är släkten nästa gång ❤❤

2013-01-10 | 15:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback