sjukhus maten *ingen hit*

Det är ju så att de flesta äldre gillar maten som serveras på sjukhusen men jag måste säga stt om vi jämför maten i Lund och här på Csk så håller maten på csk både bättre standard bättre färg och bättre variation helt klart. I Lund serverades köttbullar utan färg, grå dasskig kyckling och såklart korv i alla dess former men självklart alltid samma dassiga bleka kräkfärg.
Men över till en bra meny csk får ett plus i kanten här är det variation och lite mer färg okej jag kanske inte är jättelycklig över sjukhusmat men efter en stor operation är det ju bra om maten ser ätlig ut för att man ska få matlust..
så + i kanten blev det igår till csk det serverades nämligen stekt panerad strömmingsfile och hem trampad potatismos inget pulver grejs.
ja denna strömmingsfilen var så god att jag som aldrig smakat det innan skulle kunna ta en portion till det vill jag inte sticka under stolen med :)


och ja såklart jag mår bättre det går framåt i mitt läkande :)
kram på er vänner
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback